plEnglish  plČesky
Strona główna
Serwis Detaliczny

Historia Falken Latex Drift Team

Przez lata wyścigi samochodowe stały się podstawą rozwoju technologii oraz linii opon Ultra High Performance marki FALKEN. Opony wyścigowe produkowane przez markę FALKEN cechuje bardzo dobra jakość oraz wydajność potwierdzona między innymi w jednej z największych i najtrudniejszych na świecie imprez World Rally Championship, z legendarnym 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring w Niemczech.

Równolegle do startów FALKEN Racing Team działa FALKEN Drift Team, którego zawodnicy odnoszą sukcesy na zawodach na całym świecie. Wraz z koncernem FALKEN jesteśmy sponsorem polskiej sekcji FALKEN Latex Drift Team. Nasz zawodnik Wojciech "Ogień" Łubkowski to barwna postać driftingowego świata i jeden z najlepszych polskich drifterów. Zawody driftingowe to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi motorsportu w Polsce. Zobaczcie nas na żywo!

Zapraszamy na zawody! Więcej informacji zawsze na stronie www.falkenopony.pl

Technologie sprawdzone w wyścigach stosowane są następnie w oponach do samochodów osobowych Falken. Dlatego hasło i misja formy - Z toru wyścigowego na drogę! (From race track do the road!) nabiera szczególnego wymiaru.

Parametry Samochodu Wojtka Łubkowskiego BMW E30

BMW E30 Coupe Rok 1990
Silnik ze skrzynią biegów z BMW E39

M5 Pojemność 5000cm2
Moc 400KM

Modyfikacje:
Sztywny most
Przerobiony kąt skrętu
Klatka, siedzenia sportowe wraz z szelkowymi pasami
Poszerzony rozstaw kół
Sportowy wydech, filtry powietrza i zawieszenie
Dodatkowy hamulec ręczny
Dorabiane chłodnice
Inne drobne modyfikacje

Historia zawodnika Wojciecha „Ognia” Łubkowskiego

Wojciech "Ogień" Łubkowski zapoczątkował swoją karierę driftera już dosyć dawno. Już w późnych latach 80-tych miały miejsce jego pierwsze próby zerwania przyczepności podczas prowadzenia jego pierwszego pojazdu z napędem na tylną oś - Forda Capri 2,0. Z czasem rozwijał swoje umiejętności. Startował w latach 2005-06 w polskich zawodach driftingowych Toyo Drifting Cup, jak też w zawodach organizowanych za granicą - king of Europe w Spa (Belgia).

Sezon 2007 to dla Wojtka przełomowy okres. Przesiadł się z BMW E30 3.0L na samochód nowszej generacji BMW E36. Sam jest konstruktorem swojego driftcar`a - zaaplikował do nadwozia BMW E36 Sedan silnik V8 o pojemności 4.0L. Znaczny przyrost mocy jak i momentu obrotowego w nowym aucie, w stosunku do modelu poprzedniego spowodował, iż Ogień musiał liczyć się z tym, że takie auto będzie dla niego, swego rodzaju wyzwaniem!

Niestety w sezonie 2007 zmagał się z kaprysami tego samochodu. Prześladowały go usterki takie jak utrata wspomagania układu kierowniczego podczas 3-ciej rundy King of EuropeDrift 2007 czy też zerwanie się paska klinowego podczas finałowej rundy Toyo Drifting Cup 2007 w Poznaniu. Jednakże Wojciech nigdy się nie poddaje i zawsze udaje mu się znaleźć rozwiązanie w nawet najgorszych przypadkach (cyt. : ,,...w Koszalinie także miałem awarię silnika z v8 pozostało v7, ale nie było opcji żebym nie jeździł skoro jeszcze auto jeździło, nawet na siedmiu cylindrach -zawsze będę jeździł do momentu aż auto całkiem nie odmówi posłuszeństwa!" ). Znany ze swojego ekstrawaganckiego podejścia do jazdy bokiem, Ogień sam mówi o sobie, że nie zawsze sobie ufa i że jest na tyle szalony, że czasami boi się samego siebie.

Opony
Innowacyjna gospodarka, Projekty unijne
opony
falken Hankook continental pirelli bridgestone firestone uniroyal infinity Kumho Tyres Starfire Aeolus Nankang
Tworzenie stron www: Data Quest | Polityka plików cookies